NEWS

Zgoda klienta na zabieg w salonie kosmetycznym

12.09.2018

Tematem kolejnego filmu z cyklu spotkanie z ekspertem LYCON jest:
Zgoda klienta na zabieg w salonie kosmetycznym.

Po raz kolejny zapraszamy do wysłuchania fragmentu rozmowy z Dyrektorem Zarządzającym firmy MedLegalis panem Grzegorzem Maciaszkiem. Dzisiaj poruszamy temat zgód na zabiegi w salonach kosmetycznych.

Czy wiedziałaś, jak ważna jest dobrze przygotowana zgoda klienta na zabieg? Diabeł tkwi w szczegółach…

Pisemne zgody na wykonanie zabiegu nie są koniecznością według prawa polskiego ale stosowanie ich należy do dobrych praktyk zawodowych i stanowią ważny element dowodowy w sytuacji, gdy dojdzie już do procesu sądowego. Dodatkowo zgody klienta na zabieg stanowią istotny dokument w sytuacji likwidacji szkody przez ubezpieczyciela.

Ile lat powinniśmy przechowywać dokumentację związaną z zabiegami? Czy aż 10 lat, zgodnie z rozporządzeniem o przechowywaniu dokumentacji medycznej?

Co powinna zawierać właściwie przygotowana zgoda na zabieg kosmetyczny?

Dane klienta.
Cel zabiegu i efekty zabiegu.
Środki użyte do wykonania zabiegu i ich termin przydatności.
Przeciwwskazania - listy przeciwwskazań względnych i bezwzględnych. Świadomość ryzyka.
Naturalnie występujące reakcje organizmu, w trakcie i po zabiegu.
Możliwe powikłania
Bardzo szczegółowe zalecenia pozabiegowe.
ZGODY na:

- przetwarzanie danych w celu wykonywania zabiegu,

- zgoda marketingowa,

- na zdjęcia (z precyzyjnym określeniem gdzie zdjęcia zostaną opublikowane).

Czy zgody na zabieg podpisujemy za każdym razem kiedy Klient przyjdzie do gabinetu? Co zrobić kiedy Klient zapisał się na serię zabiegów?

Poznasz bardzo istotny dopisek do zgody przy serii zabiegów, który pozwoli nam na uproszczenie pracy z zachowaniem pełnej ochrony Gabinetu i Kosmetologa.

Czy każdy zabieg kosmetyczny powinien mieć oddzielną kartę zgody? TAK!

Podpisywanie z klientem zgód na zabiegi nie musi być dla nas przykrym obowiązkiem! Wykorzytajmy ten czas na rozmowę, jako nasze narzędzie do utrzymania właściwej komunikacji z klientem.

2 najczęstsze błędy Kart Klienta.

Użycie w karcie klienta słowa pacjent lub leczyć. Jako kosmetolodzy zajmujemy się tylko i wyłącznie osobami bezwzględnie zdrowymi. Za leczenie bez uprawnień grozi nam kara 3 lata więzienia.
Użycie w karcie klienta klauzul abuzywnych. Klauzula niedozwolona w polskim prawie. Jest to użycie w karcie klienta sformułowania, które jest niezgodne z polskim prawem. Jako przykład podajemy zdanie: klient nie będzie zgłaszał roszczeń w stosunku do wykonanego zabiegu.

OFERTA specjalna
na hasło: Lycon w MedLegalis 30% rabat na profesjonalnie przygotowaną zgodę na zabieg.

Kontakt o MedLegalis:

e-mail: kontakt@medlegalis.pl

facebook: https://www.facebook.com/medlegalis
tel. +48 22 242 88 28

https://www.youtube.com/watch?v=2Li8QRVnQmc